Daisypath Anniversary Years Ticker

Aku, Dia & Cintakami

Monday, August 10, 2009

Menjelajah Langkawi

Diam tak diam dah sebulan aku x jengok blog ni...baik punye bz. nanti ler aku hapdet 1 per 1 ke mana aku menghilangkan diri selama 1bulan ni..tungguuu....


Hari ni aku nk hapdet pergembaraan aku ke Langkawi untuk kali yang ke...er.erm sori x hengat dah byk kali sgt. (da x termemori dlm otak aku) yang pasti sethn sekali aku mesti g sana. Jgn ingat aku ni kaki soping lak...hb aku yg suka g sana sbb rokok murah (alasan..he..he). So, sambil hb aku soping rokok aku soping ler pe2 yg patutkan..kan..kan.

Pengembaraan bermula pd 030709 dan berakhir pd 0607009. Flight kul 9.15pm tp biasa ler kpl terbang tambang murah ni delay lebih kurang 1jam

Melepak2 tunggu kapal terbang yg delay




Ketibaan di Lapangan Terbang Langkawi...11.10pm....
Check in kul 11.30pm..hotel Helang (sebelah airport jer)


Misi pertama 040709: Mengelilingi Pulau..antara pulau yg dilawati
1. Pulau Tasik Dayang Bunting
2. Pulau Singa Besar (Eagle Feeding)
3. Pulau Beras Basah




Berposing semasa menunggu bot




Teruja.....


Berhampiran Pulau Tasik Dayang Bunting....nampak tak background tu..cam pompuan peknen sedang baring..




Sampai sudah...tapi misi belum tamat lg


Nak sampai ke Tasik Dayang Bunting Kena Mendaki Lebih kurang 15min~20min ikut kelajuan family aku ler. (Aku lak pakai kasut tumit..uwwaa..) Satu lg yg anda perlu tahu kt sini banyak sangattt monyet. Monyet2 ni sangat teruja jika anda membawa beg plastik. Jadi sila berhati2.




Permandangan di Tasik Dayang Bunting




Setelah lepak 1jam kat Tasik Kami teruskan misi ke Pulau Singa Besar..Bagi Helang makan


Pas tu ke Pulau Beras Basah. Tempat untuk mandi-manda


Balik dari Pulau singgah Beras terbakar cari minyak gamat & kain batik
Misi Kedua 050709 - Pusing2 Pulau (darat lak)


Memula g Langkawi Cable Car..


Untuk bagi makan arnab...x naik cable car sbb dah byk kali naik dah x teruja.


Makan Tengahari kat Tanjung Rhu...Nasi Ayam best!!Masing2 dengan muka 10sen sbb tengah konfrantasi..


On the Way balik singgah Taman Burung..tp x masuk pun. Bergambar kt luar jer
Sempat singgah tempat wajib soping...Idaman Suri & Ismail Group
Balik hotel & Lepak2. Lepas Maghrib kuar g shoping2 kat Jetty Point


Dina & Bunga Kristal dlm kedai Ismail Group.
Misi Tamat -060709 ..Hari ni tak sempat g memana hanya mandi dikolam kt hotel. Disebabkan teruja mandi kolam. Nyaris2 kami x tertingal flight. Masa final call kami masih dok tunggu tokey kete dtg & nak amik deposit. Sampai dah penat dorang buat announcemnt baru kami check in...Bila dah nak masuk hb aku baru teringat jaket dia tertgal dlm kete sewa. Nasib baik penjaga tiket tu bagi pergi amik.




Akhirnya kul 1pm kami sampai di LCCT..

2 comments:

  1. amboi-amboi-amboi... sakan mak!!

    rindu kat u ol t....

    ReplyDelete
  2. wowwwww...tekezut den...lama x dgr kabo bite.kite pun rindu kt awak.

    ReplyDelete