Daisypath Anniversary Years Ticker

Aku, Dia & Cintakami

Tuesday, January 27, 2009

3H2M...Penang

Taun ni aku celebrate besday aku kt Penang. Memula plan nak g Perak je..ada urusan sikit. Alang2 dah sampai perak aku ajak hubby lepak kt penang. Spai kt Kuala Kurau kul 12pm ingatkan nak lepak kt sana spai petang ( nak makan chaw kway Teow kt parit buntar) tp di sbb kan alasan2 yg tak dapat dielakkan terpaksa masuk penang jam 3pm. Mujur jambatan tak jem sangat. Check in hotel & lepak. Kami duk kt CITITEL Georgetown. Ok gak hotel ni, tempat makan byk (restoren nasi kandar 24hrs), shopping senang (Chowrasta,little penang, mydin, perangin mall, pacific).. jalan kaki jer..

25 Jan...Naik Bukit bendera...First time naik...gayat gak.

Sesi pengambaran b4 naik train..kena tunggu 1 1/2jam.. masak!

Dina tak sihat...demam & muntah2 (dalam train pun dia muntah & kena kaki mamat bangla...)

Pengambaran di Toy museum (Dina dikecualikan diatas sbb2 kesihatan).

G Padang Kota Lama pekena Pasembor & char Kway Teow.....(gambar x de sbb dah lapar sangat lupa nak snap). Malam kita org merayau kt Night Market Batu Feringgi...Fuh rambang mata pilih barang...(pun lupa nak snap gambar sbb dah rambang mata). Kat sini klu korang dtg pakai brg2 branded org x pandang sbb brg2 cam beg, jam, kasut branded jual lelong jer....brg2 imitation kt sini kualiti dia baik sikit dr siam nyer..klu x tgk betul2 mesti ingat ori & harga ada yg ratus2. Apa yg aku beli kt sini cuma sticker barbie & ben10 jer.. (tu pun sbb baby dah buat aksi ala2 kena sawan kt depan tokey kedai tu)

26 Jan - Final shopping ahaks.... Round 1 Penang. Ingat nak pekena durian balik pulau...tanya apek tu RM20/kilo, kensel....Kul 4pm kuar dr Penang by Ferry. Anak aku sempat snap gambar gerhana matahari kt penang.....dlm kul 5.00pm++.

I,me & Myself....


5 comments:

  1. alamak...lupa lak aku nak wish besh preng aku sowang ni..heppy belated besdayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy................. yg ke brape???? 40 erkkk?????

    ari jumaat bersamaan 30hb jan 2009 tu aku bwk kek tuk ko..tapi ko xdtg..so aku suh dorang abihkan jer.....huahuahua...

    ReplyDelete
  2. cewah2 ske ati jer menambahkan umo aku...uwaaa...ko mmg kejam..aku tak kira ari senin ni ko bwk lg kek tuk aku klu x aku bina tembok berlin antara kita

    ReplyDelete
  3. kak... wah wah.. berjalan sakan ke penang!! nak makan char kuey teow kt parit buntar kat ner? char kuey teow omaq ke?? or CKT yg kt taxi stand tu??

    ReplyDelete
  4. Kat belakang petronas tu..tp x kesampaian hu.hu.hu. Pas tu kt Nona mgu lepas kuar mee banjir kuala septg...meleleh ayaq liuq cek..

    ReplyDelete
  5. akak org sana ke? same goes to me lah! umah mak kt titi serong. CKT kt blkg petronas mmg ada dgr sedap, tp sedap lagi CKT omaq kt pekan lama. kt ngn round a bout tu. blk kg nanti nak pi try CKT kt blkg petronas lah!

    nota kaki: kak, go thru entry saya. ada citer psl CKT omaq

    http://ibu-uwais-ameenah.blogspot.com/2008/12/cuti-cuti-day-3.html

    ReplyDelete