Daisypath Anniversary Years Ticker

Aku, Dia & Cintakami

Sunday, December 28, 2008

Menjelang Detik 05-01-2009

Semenjak 2menjak ni aku bz tul...bz dgn keje, bz gan anak2 nak sekolah dan x lupa juga bz nak mengabihkan duit bonus yg melimpah ruah tu..(year end sale ...). nak update blog pun tak de masa.

Bagi sume parent yg ada anak bersekolah mesti tau tarikh ni...tarikh mula sekolah bg taun 2009. taun ni suma anak aku sekolah. Baby yg bru umur 5 taun tu pun sebuk dok shopg kasut n beg sekolah. So untuk tak menghampakan dia yg berkobar2 nak g sekolah aku register ler dia tu kt Taska. Bg dia expose sikit gan enviroment kt luar.

Citer ttg persediaan persekolahan ni aku rasa ramai parent kt luar sana mengeluh, nak2 klu anak ramai. Baju, beg, kasut, buku, alat tulis satu hal belum masuk yuran sekolah lg. Sesak nafas dibuatnyer. Bab baju & kasut, Aku tak kisah jenama apa...aku tengok material ok (yg penting harga ok) aku beli je. Lg pun anak2 aku lasak, seluar sekolah 1 minggu jer ok lepas tu berlubang kanan kiri. Rasa2 nyer tiap2 bulan aku kena beli seluar bru kt dorang..letih.
Bg beg skolah lak aku ada baca artikel yg menyatakan kita kena beli beg yg khas untuk bawa buku (maksudnyer beg sekolah ler..) selama ni aku beli beg biasa sebab cantik tp dlm sethn 3,4 kali kena ganti sebab koyak..beg2 ni tak sesuai utk buku yg banyak.

Aku baru je basuh Baju sekolah anak2 aku ...penuh 1 penyidai
(pas tu byangkan aku nak iron suma baju2 ni.....ya ampun).


aku rasa suma parent melalui proses yg sama gak cam aku bila nak bukak sekolah. Bagi yang belum ada xprience tu....tungguuuuu.......dan yg paling penting, jalanraya kembali jem bila sekolah dah di buka.

1 comment:

  1. hmm... selamat bersekolah kembali kepada semua askar2 yatot... tot.. baby tu seksi arrr..mmg dari dulu smpai skang arr suka tengok dia.. tu tengok arr.. jelingan lirikan mata dia tu.. hua hua hua.. copek dapek menantu ni... kikikiki...infact, sme anak awak girls ikut rupa awak .... mak lawa, anak lawa la... hehehe...

    ok la.. selamat bergelumang dengan kebizian mengiron baju..lagi seminggu jerr... kene train dorang tido n bangun awal balik...

    ReplyDelete